ATO

Medzinárodné telekomunikačné fórum ATO 2007 | 20.november 2007, Primaciálny palác - Zrkadlová sieň, Bratislava | Motto: Nové technológie, nové služby, nové trendy, nové príležitosti

Mobilní operátori zarobia aj na prenose čísel

Pravda | 29.05.2006

Po zmene mobilného operátora bude oddnes možné ponechať si pôvodné telefónne číslo. Služba prenesenie čísla, ktorá funguje vo všetkých krajinách Európskej únie, by mala aj na Slovensku zvýšiť boj o zákazníka medzi firmami Orange a T-Mobile. Strata čísla už klientov nebude odrádzať od zmeny operátora.

Zákazník sa však nevyhne rôznym poplatkom. Ak bude chcieť prejsť bez zmeny čísla z T-Mobilu k Orangeu, bude za to musieť T-Mobilu zaplatiť 595 korún za jedno číslo. Orange zaviedol v cenníku pre odchádzajúcich klientov poplatok 1 190 korún. Zároveň spúšťa akciu, podľa ktorej je služba zatiaľ zadarmo. "Náklady na prenos čísla si môžme vyúčtovať od druhého mobilného operátora a od zákazníka," povedal hovorca firmy Orange Peter Tóth.

Bezplatne si môžu zákazníci Orange do konca augusta overovať na zákazníckej linke, do akej siete patrí číslo, ktoré volajú. Po vypršaní akcie však za minútu hovoru na linku zaplatia 1,40 koruny. Kontrola volaného čísla cez SMS správu vyjde klienta Orangeu na 2,40 koruny. T-Mobile za uvedené spôsoby overovania nebude zatiaľ účtovať nič. Informáciu o domácej sieti volaného je možné zistiť aj cez internet. Zákazník, ktorý si číslo prenesie, môže známych informovať cez hromadnú SMS. Môže ho to vyjsť na niekoľko sto korún. Orange chce takú službu spustiť bezplatne, zatiaľ nevie kedy.

Operátori na rozdiel od iných krajín nezaviedli takzvanú "hlášku", ktorá by zákazníka pred hovorom upozornila, že volá na prenesené číslo. Operátori sa odvolávajú na to, že im to neprikazuje zákon. "V prípade veľkého záujmu sme však ochotní pripraviť aj toto riešenie," reaguje Milan Hric z T-Mobilu.

Záujemca o prenesenie čísla sa musí obrátiť na nového operátora, ktorý by všetko mal zariadiť do 25 dní. "V prípade skorých vyjadrení a potvrdení od zákazníka a od konkurenčného operátora sa prenos čísla môže uskutočniť už do 15 dní od podania žiadosti," vysvetľuje Hric.

V zahraničí prenos čísel nepriniesol veľký pohyb. Ročne službu využilo jedno až dve percentá klientov, čo na slovenské pomery predstavuje 45- až 90-tisíc prenesených čísel za rok. "Keďže sú tu zatiaľ len dvaja mobilní operátori, nikto si zvlášť nepolepší ani nepohorší," myslí si šéf Asociácie telekomunikačných operátorov Vladimír Ondrovič.

Späť | Domov