
Komerčná komisia ATOČlenská schôdza na návrh ktoréhokoľvek člena zriaďuje Odborné komisie a menuje ich predsedov.
Odborné komisie sú dočasné projektové tímy zodpovedajúce za riešenie konkrétnych úloh podľa programu Asociácie. Na práci Odborných komisií sa budú zúčastňovať členovia Asociácie, ktorí majú o výsledky práce Odbornej komisie záujem a o členstvo v nej sa explicitne prihlásia. Výsledky práce Odborných komisií sú predkladané na prerokovanie predstavenstvu a Členskej schôdzi na schválenie a využitie v činnosti Asociácie a jej členov.
Asociácia telekomunikačných operátorov zastupujúc záujmy svojich členov, bola a je nevyhnutne dotknutá všetkými krokmi TÚ SR a nielen jeho. Preto musí aj s pomocou legislatívnej a technickej komisie ATO zaujímať stanoviská a prichádzať s návrhmi riešení problémov, ktoré život prináša. Cieľom komerčnej komisie je analyzovať a popísať reálnu situáciu telekomunikačného trhu SR, načrtnúť očakávaný stav - budúcu víziu trhu a navrhnúť vhodné opatrenia, ktoré by ju mohli pomôcť naplniť.
Aktivity komerčnej komisie rovnako pokrývajú prípravu stanovísk a reakcie na aktuálne otázky, ktoré vyplynú z konkrétnej situácie alebo konania jednotlivých hráčov na trhu resp. regulátora trhu, tématicky spadajúce do jej pôsobnosti.
Z obsahového hľadiska sa komerčná komisia zaoberá nasledujúcimi problematikami:
vývoj slovenského telekomunikačného trhu, trhových podielov a konkurencie na ňom
kompetencie a fungovanie Telekomunikačného Úradu SR – výsledky, dopady, návrhy riešení
definície a analýzy relevantných trhov - trhy jednotlivých služieb, ich vývoj, ceny a užívateľské preferencie
kalkulácie ekonomicky oprávnených nákladov – nákladové modely
ekonomická regulácia trhu všeobecne
hospodárska súťaž na telekomunikačnom trhu SR, jej ochrana a zneužívanie dominantného postavenia na trhu
veľko- a maloobchodné ceny telekomunikačných služieb – zrkadlenie trhových trendov vo veľkoobchodných cenách (napr. paušál vs. prepojovacie poplatky)
protisúťažné praktiky - prenášanie dominantného postavenia z maloobchodného na veľkoobchodný trh a naopak
porovnania so zahraničím – vybrané prípadové štúdie zahraničných telekomunikačných trhov (regulačné zásahy, vývoj cenových hladín, užívateľské preferencie a pod.)
požiadavky trhu na novelu zákona o elektronických komunikáciách
|
|