Internetizácia na Slovensku Internet využíva viac ako štvrtina obyvateľov SlovenskaInfo z domova | www.gfk.sk 30.06.2005 | Čítalo: 8658 | Diskusia: 0 Spoločnosť GfK Slovakia zaktualizovala voľnopredajnú štúdiu na tému „Slovak Internet Monitor 2005“. Prieskum sa uskutočnil v máji tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov nad 15 rokov. Voľnopredajná štúdia sa okrem iného venuje postoju Slovákov k technológiám, rozsahu a dôvodom využívania internetu na Slovensku
Podľa výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, internet využíva na Slovensku takmer 40% obyvateľov vo veku nad 15 rokov. Vo vekovej kategórii 15 až 30 rokov je rozsah internetizácie najsilnejší, aktuálne počet užívateľov internetu v danej vekovej kategórii dosahuje až 65%. Vo viac ako 90-tich percentách prípadov sa jedná o aktívnych užívateľov internetu, ktorí za posledný mesiac pred dopytovaním aspoň raz využili internet. Báza: 1000 respondentov
Z regionálneho hľadiska je internetizácia najrozšírenejšia v Bratislavskom kraji, kde využívanie internetu deklarovala viac ako polovica respondentov. V ostatných krajoch Slovenska internet využíva menej ako polovica obyvateľov nad 15 rokov. Pri pohľade na údaje za aktívnych užívateľov (využili internet aspoň 1-krát za posledný mesiac), možno konštatovať, že až tri štvrtiny z nich využíva internet na vyhľadávanie odborných informácií alebo elektronickú poštu. Zábava a získavanie informácií aktuálneho diania v spoločnosti alebo vo svete sú dôležité pre takmer 60% aktívnych užívateľov.
Báza: 355 respondentov (aktívni užívatelia - využili internet aspoň 1-krát za posledný mesiac) Z výsledkov prieskumu ďalej vyplynulo, že na Slovensku je internet najviac používaný v práci. Doma internet využíva len približne tretina všetkých aktívnych užívateľov.
Lucia Rozborová Marketing & PR Manager Tel: +421 2 52 49 95 83 Fax: +421 2 52 49 96 13 Mobile: +421 902 920 948 Email: lucia.rozborova@gfk.sk http:// www.gfk.sk
GfK Slovakia Spoločnosť GfK Slovakia je líder na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu. Dnes s viac ako 120 pobočkami a zastúpeniami, v 55 krajinách sveta, patrí GfK Group medzi najväčšie svetové prieskumné agentúry. Spoločnosť dnes zabezpečuje komplexné služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu a v manažérskom poradenstve na celom území Slovenska a prostredníctvom sesterských a kooperujúcich spoločností aj v zahraničí. V celosvetovej sieti pracuje 5 500 kvalifikovaných zamestnancov, ktorí svoje aktivity delia na 5 oblastí, Custom Research, Consumer Tracking, HealthCare, Retail and Technology, Media.
www.gfk.sk Späť | Domov
|
|